Franța, aprilie 2009 – Partea I

In Uncategorized by George2 Comments

Aprilie, luna în care primăvara începe să-și facă simțită prezența pe străzile Parisului, am ajuns exact când natura se trezea la viață. A fost prima dată când am văzut copacii înflorind de două ori.. odată în Franța și odată în Romania, după întoarcere.

4 Aprilie Dar, să trecem la poze (le-am aranjat în ordine cronologică, să fie mai ușor de urmărit).

În avion

În avion, înspre Paris

Zborul până la Paris a fost unul plăcut, fără incidente. Am mers cu Wizzair, de la Cluj iar avionul a fost un Airbus. Merită de remarcat faptul că era plin. Probabil din cauza iminentei vacanțe de Paște.

Vedere aripă (+filtru UV)

Am zis că era colorat roz? Da, era!

Avionul în aeroportul Beauvais, Franța

Îi mulțumesc pe această cale lui Georgel că m-a luat cu el și fratelui său, Gabriel, că m-a găzduit și pe mine. Dacă nu erau ei, nu mai era nici escapada în Franța.
Să continuăm. În cele două săptămâni am stat în Villemomble, un orășel aflat la 12 km de centrul Parisului. Nu a contat, că drumul îl făceam în 15 minute cu trenul regional RER E (roz și el), iar gara era la 2 minute de locul în care stăteam.
Cât despre aspectul orașului, jos pălăria! Curățenie exemplară, flori peste tot, copaci la fel (chiar și în curțile oamenilor), parcuri etc. Mai ciudat era că nici nu-ți dădeai seama când treceai dintr-un oraș în altul, casele fiind la rând, fără pauze. Multe semafoare (aproape la fiecare intersecție), multe intersecții și multe străzi cu sens unic. M-a impresionat faptul că toată lumea respecta locurile de parcare și nu numai. Parcă totul era într-o armonie. Nu deranjezi, nu ești deranjat. Despre comportamentul oamenilor o să vorbesc mai încolo, mai pe larg. În concluzie, mi-a plăcut.
Am ajuns pe 4 aprilie, era sâmbătă. Nu era soare, era înnorat, dar era bine. Vremea a fost super pe tot timpul șederii. A plouat vreo 2-3 zile, dar oricum am găsit ceva de făcut. În schimb, în zilele cu soare, temperatura era perfectă pentru purtat tricou. Nu era nici prea cald, nici prea rece. Ziua s-a încheiat cu acomodarea și cu planurile pe a doua zi.

5 Aprilie Ziua următoare am mers cu Gabriel (care a condus), soția sa, Georgel și soția la Luvru. Era o coadă kilometrică, intrarea fiind gratuită prima duminică din lună. Înainte să mergem la Luvru am oprit la Trocadero și am făcut câteva poze cu turnul Eiffel.

Turnul Eiffel - Prima înfățișare

Muzeul Luvru – Musée du Louvre

Muzeul Luvru - Musée du Louvre

Impresionant prin mărime. Totuși, mi s-a părut că sunt cam înghesuite operele de artă. Printre alte zeci, sute, mii de picturi, sculpturi și alte opere de artă, am văzut Mona Lisa lui Leonardo da Vinci și statuia Venus din Milo. Pozele sunt făcute de Gabriel.. eu stăteam prost cu acumulatorii.

Mona Lisa

Venus din Milo

Ne-am mai plimbat cu mașina prin Paris și după aia am luat-o pe periferic înspre casă.

Vedere de pe geam - copacii încă n-au înflorit

6 Aprilie Zi memorabilă. Am luat-o la pas cu Georgel prin Paris. Ne-am plimbat toată ziua. Plecat de dimineață cu trenul până în Paris, după aia cu metroul până la Place d’Iéna (stația Trocadéro era închisă).

Metroul

După am mers pe jos. Mult. Măcar a fost frumos, deoarece copacii abia au fost înverzit.

Stradă

De la Trocadéro.

Vedere înspre Trocadéro

Pe sub turn..

Sub Turnul Eiffel

și după..

Vedere dinspre Cavalerie

Pe la Domul Invalizilor, Muzeul Armelor – Musée de l’Armée, despre care voi scrie mai încolo impresiile de după vizită..

Dôme des Invalides

..și după, înspre Pont d’Alex III

Înspre Pont d'Alex III și Grand Palais

Fac o paranteză. Pe tot parcursul vizitei în Franța m-am întâlnit cu niște protestatari. Îi puteți vedea în următoarea poză. Acum erau în zona asta, altă dată i-am întâlnit pe lângă turnul Eiffel. Nu știu ce voiau, dar nu m-am sinchisit să caut.

Protest

Am mai făcut poze – următoarea este una din favoritele mele – ..

Statuie

..și am continuat înspre Place de la Concorde, pe lângă Obelisc – Obelisque..

Obelisque

..iar pe la Luvru..

Musée du Louvre

..pe la Notre Dame..

Cathédrale Notre Dame 1

..și după..

Cathédrale Notre Dame 2

..pe la Pantheon, după care am mers prin Grădinile Luxemburg – Jardin du Luxembourg înapoi înspre Cavalerie, unde am ajuns la ora 21:00, exact la timp pentru sclipirea turnului Eiffel. De la Pantheon o să pun poze mai încolo.
De-abia acum am intrat cu adevărat în atmosfera Parisului. N-am vizitat nimic, nu ne-a ajuns o zi întreagă să trecem pe la atracțiile ce merită vizitate și după cum observi din poze, vremea a ținut cu noi. Per total, a fost o zi super.

Și cu asta închei kilometricul post – parte I, nu înainte de a-l invita pe Andrei Nicoară, al cărui post mi-a adus un plus de motivație să (de)scriu excursia făcută în Franța. Partea a II-a vine în curând, zilele astea.